מיקרוסופט מגבילה גם את נפח ההורדה ב-OneDrive

אחרי שהקטינה את נפח האחסון שהיא מספקת בחינם לכל משתמש בשירות האחסון OneDrive שלה מ-15 ג'יגה-בייט ל-5 ג'יגה-בייט בלבד, מוסיפה החברה גם מגבלה בנפח ההורדה. אמנם הנפח המדויק שאותו מקצה להורדה בחשבון החינמי עדיין לא ברור, אך ככל הנראה מדובר על נפחים די נמוכים. למעשה, במידה ותבחרו לשתף קובץ גדול של מעל 1GB, יוכלו להוריד אותו רק מספר מצומצם של משתמשים. כמו כן, גם מנויי Office 365 הוגבלו לשימוש מקסימלי של 1 טרה-בייט במקום נפח לא מוגבל.

משתמשים רבים דיווחו כי החלו לקבל הודעות ממיקרוסופט המציגות מגבלה בהעברת נתונים בזמן שניסו להוריד קובץ. בהודעה מחויין שגודל הקובץ חרג ממגבלת ההורדה הקיימת, ולא ניתן להוריד כרגע. ההמלצה של מיקרוסופט היא לשתף קבצים גדולים רק עם מספר קטן של משתמשים, ובנוסף מפנה את המשתמשים לשירות Office 365 בו נפח ההורדה בלתי מוגבל, זאת במידה ורוכשים מנוי.

מה הסיבה לצמצומים?

לטענת מיקרוסופט, משתמשים לא מעטים ניצלו את השירות כדי לאחסן קבצים שאין להם כל קשר לגיבוי מסמכים. למעשה, אותם משתמשים ניצלו את השירות כדי לאחסן קבצי מוזיקה וסרטים. באחד המקרים אף התגלה כי משתמש אחסן פי 14,000 מהממוצע (75TB של קבצים).

מחפשים חלופות? Google מציעה נפח של 15 ג’יגה-בייט ב-Google Drive ואילו Mega מציעה 50GB חינם.

Comments

comments