מה רצוי לדעת לפני שרוכשים חשבון אחסון שיתופי?

אחסון שיתופי הוא שירות שניתן לבעלי אתרים אתרים בסדר גודל קטן עד בינוני – עד כ-1500 גולשים ביום ואף יותר, בתנאים מסויימים. אחסון שיתופי מתבסס על כך שמשאבי השרת מחולקים בין מספר רב של לקוחות. בין אם אתם בוחרים באחסון שרת לינוקס או שרת ווינדוסרגע לפני שאתם קושרים את עתיד האתר שלכם עם חברת אחסון כלשהי, רצוי לעבור על מספר נושאים ולקבל על כך תשובות מתאימות. אז מה כדאי לברר?

  1. תעבורה: מהי מגבלת התעבורה? על כמה עומד נפח רוחב הפס?
  2. שטח דיסק: מהו שטח הדיסק המינימלי שניתן לקבל עבור אחסון האתר? מה שטח הדיסק שנספר כולל? (תיבות מייל? גיבויים?)
  3. שפות תכנות: אחד הדברים החשובים ביותר שרצוי לבדוק לפני רכישת חבילת איחסון, הוא באילו שפות תומכת החבילה (asp.net? php? jsp?). כמו כן, חשוב שתוודאו כי שפות הנתמכות במסגרת החבילה תואמות את הדרישות שלכם.
  4. מסדי נתונים: אילו מסדי נתונים נתמכים במסגרת חבילת האחסון? (MSSQL עבור ווינדוס ו- Mysql יכול לרוץ גם על ווינדוס וגם על לינוקס). האם ישנה מגבלה לכמות ההתחברויות המבוצעות בו זמנית? (בדר"כ ב-mysql -אין הגבלה). בדומה לשפות התכנות, גם כאן רצוי לוודא כי מסדי הנתונים שהזמנתם במסגרת החבילה תואמים את הדרישות שלכם.
  5. זמינות: מהם שעות הזמינות לצורך תמיכה? באילו דרכים (טלפון, מיילים או צאט) ניתן לתקשר עם התמיכה?  שימו לב, בדר"כ שעלויות האחסון נמוכות במיוחד, התמיכה תינתן אך ורק דרך המייל. התמיכה ניתנת (צ'אט? טלפון? מייל?). האם קיים כונן לילה / שבתות וחגים?
  6. גיבויים: האם קיים גיבוי יומי? במידה וקיים, האם זה בתוספת תשלום? כמה ימים לאחור החברה שומרת את הגיבוי? היכן נשמר הגיבוי? האם שרת המקומי או על שרת מרוחק? האם השחזור בתוספת עלות מסויימת? האם  כמות השחזורים מוגבלת? איזה מידע קיים במסגרת הגיבוי?
  7. אבטחת מידע: אילו אמצעי אבטחת מידע קיימים באחסון השיתופי?האם חברת האחסון חוסמת פרצות באופן כולל? (למשל, באמצעות Firewall ,WAF?). כמו כן, במידה ונפרץ האתר, איזה סיוע יוגש לבעל האתר? האם חברת האחסון תסייע במציאת סיבת הפריצה?

לאחסון שיתופי ישנם מספר יתרונות ברורים: עלות נמוכה (יחסית), נגיש למשתמש הפשוט, קל לתפעול. עם זאת, לצד היתרונות, קיים גם חסרון בולט בשל העובדה שהאתר נמצא באחסון עם כמות גדולה של לקוחות וחשוף להאטה, חוסר יציבות  וכמובן חשוף לפרצות (גם דרך חורי אבטחה באתרים אחרים בשרת).

 

Comments

comments