האם לאחסון אתרים קיימת השפעה על קידום האתר שלכם?

בעלי אתרים ומקדמי אתרים רבים מתחבטים בסוגיה העוסקת בקשר בין השרת עליו מאוחסן האתר לקידומו במנוע החיפוש. האם קיים קשר ביניהם? ראשית, נסביר כיצד עובד מנוע החיפוש ומהם הפרמטרים המשפיעים על דירוג אתר בתוצאות החיפוש האורגניות.

על מנת שהגולש יוכל לקבל תוצאות לחיפושים שלו, מפעילה גוגל עכבישי חיפוש הסורקים את האתרים ברשת, ומספקים את ההתאמה לתוצאות הרלוונטיות ביותר למילה בשורת החיפוש. תוצאות אלה אינן כרוכות בהתערבות אנושית, אלא מתקבלות בצורה אוטומטית. עכבישי החיפוש סורקים את אתר האינטרנט; על כל עמודיו, תכניו, כותרותיו, תגיותיו, ומאנדקסים אותו בהתאם לתוצאות שנמצאו.

בעידן שבו הגולשים הינם חסרי סבלנות ודורשים לקבל את התוצאות במהירות, דורשת גוגל מעכבישי החיפוש לדמות גלישה אנושית ולבדוק את זמינות האתרים ומהירות ההתחברות אליהם. לגורמים אלה יש קשר ישיר לשרת האחסון עליו מאוחסן אתרכם ולכן נפרט על כך בהרחבה:

מהירות תגובת השרת – במידה וזמן טעינת האתר שלכם איטית בהשוואה למתחרים, הוא עשוי להדחק מטה בתוצאות החיפוש. טעינת האתר יכולה להתארך כתוצאה מכתיבה לא נכונה של קוד האתר, או בשל מערכות כבדות, או קבצים בעלי משקל גבוה מידי (לדוג' תמונות).

Mood meter. 3d image. Isolated white background.

זמינות השרת (Uptime) – שרת אחסון נחשב לאמין, כאשר ה-Uptime שלו הוא הקרוב ביותר לזמינות מלאה, מה שמעלה באופן ניכר את סיכויי האתר שלכם לתפוס מקום טוב בתוצאות החיפוש האורגני. עכביש החיפוש של גוגל מגיע מחפש התחדשות תוכן, כאשר הוא מגיע לאתר שאינו זמין, הוא מדלג עליו וחוזר אליו רק בשלב מאוחר יותר. אתר אשר באופן חוזר ונשנה סובל מנפילות כתוצאה מזמינות שרת לקויה – נפגע מכך קשות בתוצאות החיפוש.

Datacenter Servers Alley Concept 3D Illustration. Powerful Datacenter and Colorful Rays. Straight Alley.

זכיתם "באחסון חינם"? רצוי שבטרם תעבירו את האתר שלכם, תוודאו כי שרת האחסון בו יאוחסן האתר שלכם אינו עמוס מידי. כמו כן, מאחר והנחת העבודה היא שמדובר בשרת שיתופי – רצוי לברר אילו סוגי אתרים מאוחסנים על גבי אותו שרת. אתר אינטרנט תמים ככל שיהיה אשר פועל בשכנות לאתרי פורנו או לאתרים הנוקטים בשיטות קידום ושיווק הפסולות בעיניי מנועי החיפוש (ספאם, פישינג וכדומה), עלול להיפגע בדירוג מעצם היותו מאוחסן על אותו שרת. שרתים חינמיים אמנם מהווים חסכון כלכלי, אך עשויים לפגוע במאמציכם קשות בדירוג האתר במנוע החיפוש.

גוגל מעניקה משקל די משמעותי לפרמטר נוסף והוא מיקומו הפיזי של שרת האחסון. תוצאות החיפוש האורגני נקבעות על פי מדרג אשר מתחשב במיקומו של המשתמש המחפש ובמדינה בה ממוקם השרת בו מאוחסן האתר. המשמעות היא שבמידה ואתרכם מאוחסן בשרת מקומי, יש לן יתרון על פני מתחריו המאוחסנים בשרת הממוקם בחו"ל.

Vector illustration of geo targeting flat line design concept.

נסכם את העניין בכך שקיים קשר משמעותי בין אחסון אתר לקידומו. בחירת שרת אחסון אצל חברה אמינה מהווה את הבסיס לקידום אתר במנועי החיפוש.

 

Comments

comments